Strona główna  |  Wydawnictwo  |  Wydania cyfrowe  |  Kontakt  |  Reklama
Najnowszy numer »

 
Aktualności

»

Promocja | Jak zdobyć klienta. Jak być konkurencyjnym. Jak się rozwijać.

W dobie dużego nasycenia rynków usługami, poważnym problemem jest wyróżnienie się na tle konkurencji. Coraz trudniej jest zdobyć klienta, uzyskać przewagę, zapewnić sobie trwałe miejsce na rynku. Dotyczy to również turystyki.

Utrzymanie się na rynku i rozwijanie biznesu stawiają przed firmami duże wymagania. Muszą być sprawne, elastyczne, mieć umiejętność dostosowania się do zmieniającego się otoczenia. Muszą być dobrze zarządzane.
Jednym z warunków dobrego zarządzania jest staranne planowanie swojej przyszłości, wytyczenie celów, do których się dąży. Nie wystarczy skupiać się na decyzjach dotyczących aktualnej działalności firmy, zorientowanie jej jedynie na bieżące zyski. Przedsiębiorstwo funkcjonujące w gospodarce rynkowej powinno patrzeć w przyszłość, zwracać uwagę na rozwój, wyznaczać długofalowe cele oraz sposoby ich osiągnięcia.
Aby to zrobić potrzebna jest staranna diagnoza bieżącej działalności, określenie słabych i silnych stron firmy, przeanalizowania, co można i należy zmienić, co wyeliminować a co wprowadzić. Konieczne jest określenie kluczowych obszarów zmian i ścieżki ich wdrażania.
Każda inwestycja w rozwój firmy wiąże się ze sporymi wydatkami. Ważne jest, aby pieniądze na ten cel wydawać rozsądnie. Pomóc w tym może udział w projekcie „Wzrost adaptacyjności mikro, małych i średnich przedsiębiorstw poprzez zarządzanie strategiczne”, realizowanym przez Polski Związek Pracodawców Przemysłu Turystycznego i Instytut Turystyki w Krakowie. To projekt współfinansowany ze środków europejskich, którego celem jest przekazanie przedsiębiorcom działającym w turystyce wiedzy na temat rozwoju firm, tworzenie planów rozwojowych i strategii dla firmy.

Projekt będzie realizowany od marca 2014 do września 2015 na terenie całej Polski.

Złożą się na niego:
KONFERENCJE - o sytuacji w branży, trendach rozwojowych, sposobach przeciwdziałania skutkom kryzysu. Będzie to też okazja do nawiązania kontaktów, zintegrowania branży.
SEMINARIA - podczas których zaprezentowane zostaną najnowsze trendy rozwoju branży.
SZKOLENIA WYJAZDOWE (22 dni szkoleniowe) z zakresu:
Strategicznego zarządzania firmą - zmiana jako norma i cecha XXI wieku;
Elastycznych form organizacji pracy, tworzenie strategii personalnej;
Innowacyjnych produktów.

Spotkania (w okresie maj 2014 – maj 2015) odbywały się będą średnio dwa dni w miesiącu po 8 godzin dziennie. Przewidziano je w atrakcyjnych lokalizacjach w 4* i 5* hotelach w Polsce. Prowadzić je będą najlepsi polscy fachowcy z branży: eksperci Światowej Organizacji Turystyki, kadra naukowa z renomowanych polskich uczelni, specjaliści z największych firm consultingowych.



Uczestnicy mają zapewniony bezpłatny nocleg, wyżywienie, materiały szkoleniowe.
Po szkoleniu otrzymają certyfikaty potwierdzające zdobycie nowej wiedzy.


Część projektu będzie realizowana w siedzibach firm. Będą to:
BADANIA – Pomożemy przeprowadzić kompleksowy audyt, który pozwoli określić kluczowe obszary do wprowadzenia zmian, a także konkretne działania poprawiające konkurencyjność.
COACHING – Pozwoli on określić słabe i silne strony firmy a także zasugeruje zmiany, jakie przedsiębiorstwo powinno wprowadzić. Gwarantujemy całkowitą ochronę przekazanych informacji, popartą umową, elastyczne godziny współpracy ekspertów, dostosowane do Twojej firmy.

Korzyści z udziału w projekcie są niepodważalne.: 
-  Wzmocnią pozycję przedsiębiorstwa na rynku poprzez opracowanie i wdrożenie nowych rozwiązań. 
- Przedsiębiorca otrzyma solidną analizę firmy i wiedzę o najnowszych technikach analiz: m. in. identyfikację potrzeb klientów i propozycje poszerzenia oferty o nowe usługi.
- Eksperci opracują bezpłatnie „szytą na miarę” strategię firmy (wartą na rynku komercyjnym kilka tysięcy złotych). 
- Uczestnik projektu zdobędzie wiedzę na temat długofalowego zarządzania firmą, wprowadzania innowacyjnych produktów, trendów rozwojowych i zmian gospodarczych w branży oraz zindywidualizowanych warunków wewnętrznych i zewnętrznych funkcjonowania firmy.
- Otrzyma też wskazówki, w które obszary firmy warto inwestować. Opracowany wspólnie z ekspertami plan będzie zawierał sugestie obszar do zmian, konkretnych rozwiązań (np. usprawnienie procesu organizacyjnego, redukcji kosztów, znalezienie nowych rynków itd.), akceptowalny dla firmy budżet tych zmian, harmonogram prac związany z ewentualnym ich wdrażaniem. 
- Poprawi się wizerunek firmy jako dbającej o stabilny rozwój i doskonalącej swoje umiejętności. 
- Pracownicy, nie tylko kadra zarządzająca, nabędą nowe kwalifikacje.

A przyjętą strategią firma będzie miała większą szansę zdobycia środków finansowych z budżetu UE w okresie 2014-2020. W przyszłych latach będą bowiem preferowane wnioski firm nowoczesnych, innowacyjnych, dobrze zarządzanych.
Uczestnicząc w projekcie zdobędziesz nie tylko wiedzę – zwiększysz swoje szanse rozwojowe.
Wykorzystaj szansę! Przystąp do projektu! Pamiętaj:
Wszystkie usługi oferowane w ramach projektu są bezpłatne.

Więcej informacji można znaleźć na stronie
www.strategiafirmy.pl/zarzadzanie  

LIDER PROJEKTU: Polski Związek Prywatnych Pracodawców Turystyki LEWIATAN
ul. Zbyszka Cybulskiego 3, 00-727 Warszawa
tel./fax: 22 55 99 960
Józef Ratajski, tel.: 696 042 598, e-mail:
jratajski@konfederacjalewiatan.pl  
PARTNER PROJEKTU: Instytut Turystyki w Krakowie Sp. z o. o.
ul. Łężce 23, 30-614 Kraków
tel./fax: 12 423 66 90
Paweł Imiołek, tel.: 727 654 679, e-mail
pawel@itk.krakow.pl  

\"\"

2014-02-04 09:21:00

powrót

Dołącz do dyskusji na stronie

»

Komentarz:
Text:
Podpis:
Nazwa:
WWW:

Wysłanie komentarza oznacza ze zgadzam się na regulamin.
Dołącz do dyskusji na FB

»

 
.

»

Ludzie branży

»

Personalnie... 
Iwona Głuchowska 

Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group.

 

O sobie: 

Od maja 2022 r. jest Dyrektorem Sprzedaży i Marketingu, Cluster Warsaw w Radisson Hotel Group  Wcześniej pracowała jako Director of Cluster Sales Leisure and MICE – Holiday Inn Gdańsk, Holiday Inn Warsaw, Intercontinental Warsaw, Holiday Inn Champion; Director of Sales – Holiday Inn Warsaw City. Kierowała też sprzedażą w Airport Hotel Okęcie****, Scandic AG**** – Warsaw i w Orbis SA w Warszawie. Ukończyła Wyższą Szkołę Ekonomiczną w Warszawie. Przykłada dużą wagę do zachowania równowagi między pracą a życiem prywatnym. Jej hobby to aranżacja zieleni w ogrodzie, przede wszystkim kwiaty. Książka, to najchętniej fantasy, ale największą sympatią darzy swojego psa i dwa koty.

.

»

Newsletter

»

Zamów newsletter